Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2008

Ανοιχτή καλοπροαίρετη πρόσκληση [Μέρος 3ο]


Μετά την αναφορά μας, ύστερα από πληροφορία που πρώτα δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο από τα madata.gr (http://www.madata.gr/index.php?news=13956 ) πως μεταξύ του Αλέκου Αλαβάνου και του (πρώην υποδιευθυντή της παγκόσμιας τράπεζας) Τζόζεφ Στίγκλιτζ έχει αναπτυχθεί μια "θερμή φιλία", αναμέναμε πως -επιτέλους- κάποιοι θα ευαισθητοποιούνταν, διαψεύδοντας την είδηση. Επί μήνες διαβάζαμε πως είμαστε χαφιέδες (http://naftilos.blogspot.com/2007/10/watch.html), λασπολόγοι
(http://omadeon.wordpress.com/2007/11/29/paintball/), κατάπτυστοι ακροδεξιοί καθοδηγούμενοι από το ΛΑ.Ο.Σ. (http://akamas.wordpress.com/2007/11/24/%ce%a4%ce%bf-%ce%b1%cf%85%ce%b3%cf%8c-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%86%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%8d/), (http://erythros.wordpress.com/2007/10/09/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-syriza-watch/) και πάει λέγοντας, να μας συγχωρήσετε εάν δεν αναφέραμε κάποιους....που είσαστε τώρα όλοι εσείς που σας προσκαλούμε σε διάλογο; Κρύβεστε πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών σας. Ορίστε, σας δείχνουμε τα περί φιλίας Αλαβάνου-Στίγκλιτζ και περιμένουμε από εσάς να πάρετε θέση, να μας απαντήσετε εάν αυτό είναι ένα ψέμα ή όχι."Άκρα του τάφου σιωπή". Επομένως, κι εμείς δε μπορούμε παρά να υποθέσουμε πως η φιλία μεταξύ των δύο ανδρών είναι ένα γεγονός και πως η πληροφορία ισχύει.
Αφού λοιπόν πλέον η πληροφορία καταγράφεται σαν σωστή, τότε μπορούμε να δούμε και να συζητήσουμε λίγο την πραγματική ιδεολογική ταυτότητα του μέχρι προσφάτως προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Όντως, οι πληροφορίες του madata.gr βγάζουν νόημα.Διότι εκτός του "θερμού φίλου" Στίγκλιτζ, και ο Πωλ Κρούγκμαν ανήκει στην ίδια οικονομική σχολή μ'αυτόν: Είναι και οι δύο "Neo-Keynesians" (από τον John Maynard Keynes) ενώ και ο πολύ πιο ηλικιωμένος Σάμουελσον βρίσκεται μεταξύ των νεοκλασσικών οικονομικών και της ευρύτερης σχολής των "keynesians", αν και είναι αρκετά επηρεασμένος από τον Λεοντίεφ (Leontief).Φυσικά δεν τίθεται θέμα περί αυτού, όλοι τους ιδεολογικά δεν ήταν ούτε είναι (οι ζώντες) μαρξιστές, αλλά φιλελεύθεροι (liberals).
Μάλιστα ο Κέινς είχε γράψει για τον Μαρξ:
"How can I accept the [Communist] doctrine, which sets up as its bible, above and beyond criticism, an obsolete textbook which I know not only to be scientifically erroneous but without interest or application to the modern world? How can I adopt a creed which, preferring the mud to the fish, exalts the boorish proletariat above the bourgeoisie and the intelligentsia, who with all their faults, are the quality of life and surely carry the seeds of all human achievement? Even if we need a religion, how can we find it in the turbid rubbish of the red bookshop? It is hard for an educated, decent, intelligent son of Western Europe to find his ideals here, unless he has first suffered some strange and horrid process of conversion which has changed all his values." (Keynes, Essays in Persuasion,1931)
Μπορείτε να φανταστείτε τους Σιμόν Πέρες και Ντέιβιντ Ίρβινγκ να έχουν αναπτύξει "θερμή φιλία"; Απορώ τι κομμουνιστές είναι αυτοί οι οποίοι έρχονται και υπερασπίζονται μια παράταξη που με συνέπεια προωθεί την φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση (θέλετε να σας βάλω αποσπάσματα από το "making globalization work" του Στίγκλιτζ ;), ενώ επιφανειακά προσποιήται πως πράττει το αντίθετο. Υπάρχει κι ένα όριο στην "επικοινωνιακή" φανφάρα. Ωραία και τα πανυγύρια του Τσίπρα μπροστά στις κάμερες για την ισοπαλία της Πανάθας στο παιχνίδι με την ΑΕΚ, μόνο που οι πολιτικές παρατάξεις δε μπαίνουν στο γήπεδο για να παίξουν ποδόσφαιρο.
Οπότε πάλι στα ίδια καταλήγουμε.Θέλετε όσοι αντιδρούν με τα γραφόμενα στο ΣΥΡΙΖΑ watch να εμπλακείτε σε μια συζήτηση πάνω στη βάση των ερωτημάτων που θέσαμε εμείς στις προηγούμενες δημοσιεύσεις, αλλά και με βάση τα ερωτήματα που θα κάνετε σ'εμάς, ή θα συνεχίζετε να στηρίζετε μια ηγεσία οπαδό της φιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης μόνο και μόνο επειδή κάποιος καθοδηγητής σας είπε πως αυτοί είναι οι "αριστεροί", άρα και οι "προοδευτικοί"; Θα σταματήσετε να βγάζετε αυτή τη χολή και να καθήσουμε να ανταλλάξουμε ορισμένα μυνηματα μέσω ηλ.ταχυδρομείου με ήπιο και φιλικό τόνο σαν πολιτισμένοι ανθρώποι; Γιατί τελικά τι έχουμε να χωρίσουμε μεταξύ μας; Θέλουμε να πιστεύουμε πως κι εσείς θέλετε το καλό του λαού και του τόπου, πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς;