Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2008

Ανοιχτή καλοπροαίρετη πρόσκληση [Μέρος 4ο]


Χθες κοιτάζοντας ξανά την είδηση που αναδημοσιεύσαμε από τα madata.gr

( http://www.madata.gr/index.php?news=13956 ), διαβάσαμε και την απάντηση του Γιώργου Πήττα, την αναδημοσιεύουμε και αυτούσια


Γιώργος Πήττας την ημερ/νία: 04-03-2008


"Ξεφύλλιζα» διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο, μέχρι που έπεσα σε έναν τόπο που είναι αυτοπροσδιορισμένος ως…ΣΥΡΙΖΑ WATCH..και δηλώνει πως οι συντάκτες του έλκουν την ιδεολογική τους καταγωγή από τη «λαϊκή δεξιά» μέχρι την «πατριωτική αριστερά»….Απορία πρώτη βέβαια είναι γιατί άραγε κάποιοι ανοίγουν ένα «παρατηρητήριο» για έναν συγκεκριμένο φορέα. Μου θυμίζει λίγο ένα εργαλείο της εκκλησίας που αφορά στις αιρέσεις η οποίες κατά τους παπάδες μπορεί και να ..πλανέψουν το χριστεπώνυμο πλήθος. Τελικά αυτό είναι; Μια τέτοια σελίδα πραγματικά πείθει πως η παρουσία του Συνασπισμού και του ΣΥΡΙΖΑ ανησυχεί κάποιους πάρα πολύ.
Αυτό που με εξόργισε είναι πως από τη δική σας ιστοσελίδα, πήραν ένα και μοναδικό στοιχείο από το βιογραφικό του Αλέκου Αλαβάνου και ξεχώρισαν μόνο ένα σημείο: πως ανάμεσα στις φιλίες του είναι και ο τέως υποδιευθυντής της Παγκόσμιας Τράπεζας και από εκεί εντέχνως προσπαθούν κατά την πάγια τακτική των λαϊκιστών να παράγουν σκοτεινές συνομωσίες. Καλούν μάλιστα –δεν ξέρω ποιους ακριβώς- να διαψεύσουν το γεγονός, λες και αν ο Αλέκος Αλαβάνος διατηρεί μία φιλική σχέση με τον κο Τζόζεφ Στίγκλιτζ πράττει έγκλημα ,λάθος ή άτόπημα…. Ίσως θα έπρεπε να έχετε το νου σας.... "


Καταρχήν δεν είναι σωστό αυτό που κάνεις.Εφόσον από τη δική μας σελίδα βρήκες τα madata.gr και αφού για εμάς μιλάς, το σωστό και το δίκαιο είναι να επικοινωνήσεις με μας απευθείας για να εκφράσεις τα παράπονά σου, και εμείς εδώ είμαστε για να σου απαντήσουμε.

Εμείς γνωρίζουμε έναν Γιώργο Πήττα που δραστηριοποιήται στον χώρο του διαδικτύου.Αυτός ο άνθρωπος είναι αρθρογράφος στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ και έχει μια ραδιοφωνική εκπομπή στον ραδιοσταθμό Astra fm. Παράλληλα διατηρεί έναν δικό του ιστοχώρο (http://www.politispittas.blogspot.com/). Επειδή το ύφος γραφής και το περιεχόμενο του σχολίου είναι ταυτόσημα με αυτά ως συναντώται στα κείμενα του προαναφερθέντος Γιώργου Πήττα, συμπεραίνουμε και εμείς πως ο γράφων είναι το ίδιο πρόσωπο. Εάν τούτο δεν αληθεύει και ο πραγματικός Γιώργος Πήττας έχει πέσει θύμα απάτης, παρακαλούμε να επικοινωνήσει μαζί μας, έτσι ώστε να αποκατασταθεί το δέον.

Ειλικρινά είναι μια δυσάρεστη κατάσταση για εμάς.Από τη μία απευχόμαστε ένας συνάθρωπος μας να έχει πέσει θύμα απάτης, αλλά αν τούτο δεν ισχύει δεν μπορούμε παρά να παραθέσουμε ένα απόσπασμα από πολύ πρόσφατο κείμενο του ιστοχώρου του



"1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.

3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.

4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.

5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.

7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger"


Σε κάθε τέτοια περίπτωση, το να γράφει ένα πρόσωπο αυτά και μετά να εφαρμόζει τη τακτική του "τα λέω στη νύφη για να τα ακούει η πεθερά" είναι πραγματική κατάντια.


Όμως ας προχωρήσουμε τώρα και ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, απαντώτας ένα-ένα στα ερωτήματα και στις αιτιάσεις που τίθονται.

Ας ξεκινήσουμε από τη ερώτηση που μας γίνεται, εάν ο Αλέκος Αλαβάνος "πράττει έγκλημα,λάθος ή ατόπημα" με το να διατηρεί μια "θερμή φιλία" με τον Τζόζεφ Στίγκλιτζ.Ατόπημα.Είμαστε σαφείς.Και υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι γ'αυτό.Προς επεξήγησή τους, απευθηνόμαστε στον ίδιο τον Στίγκλιτζ και στα γραφόμενά του:


"...ordinary citizens (σ.σ. οι υπογραμμίσεις δικές μας) of the advanced industrial countries, as well as of the developing world, share a common interest in making globalization work." (Making Globalization Work, preface xiv)


παρακάτω δε ομολογεί και το λόγο για τον οποίο έγραψε το βιβλίο


"In Making Globalization Work, I attempt to show how globalization, properly managed, as it was in the successful development of much of East Asia, can do a great deal to benefit both the developing and the developed countries of the world" (Making Globalization Work, preface xvi)


Για ποιο λόγο όμως έπρεπε να πείσει για κάτι τέτοιο; Ο ίδιος δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες, κάνοντας μια ξεκάθαρη ιδεολογική τοποθέτηση για το που ανήκει και για το τι νοιάζεται:


"Had the advice of the conservatives been followed, the Great Depression (σ.σ. κατά τη δεκαετία του '30) would have been even worse; it would have been longer and deeper, and the demand for an alternative to capitalism would have grown. By the same token, I believe that unless we recognize and deal with the problems of globalization, it will be difficult to sustain its current momentum." (Making Globalization work, preface xviii)


Ο Αλέκος Αλαβάνος είναι δημόσιο πολιτικό πρόσωπο, το οποίο είχε και μέχρι πολύ πρόσφατα θεσμικό ρόλο μέσα στην ελληνική πολιτεία ως αρχηγός κόμματος που εκπροσωπείται στη βουλή και το οποίο ψηφίστηκε από πολλές χιλιάδες ανθρώπους με βάση την ιδεολογία που υποτίθεται εκπροσωπεί. Αλλά και ο ίδιος ο Τζόζεφ Στίγκλιτζ, από τη στιγμή που εντάχθηκε λειτουργικά στην παγκόσμια τράπεζα, σταμάτησε να είναι ένας ακαδημαικός κι έγινε κι αυτός πολιτικό πρόσωπο. Το θέμα εδώ δεν είναι αν οι απόψεις του κ.Στίγκλιτζ αυτές καθεαυτές είναι σωστές ή λανθασμένες.Το θέμα είναι πως έρχονται σε αντιπαλότητα με την (θεωρητική) ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ.Αν ο κ.Αλαβάνος θέλει να διατηρεί φιλικές σχέσεις με κάποιον που έρχεται σε αντίθεση με τις κοινοποιημένες θέσεις του κόμματός του, ας το κάνει σας ιδιώτης, χωρίς να είναι μέλος κανενός κόμματος.

Υπάρχει όμως και μια άλλη, διαφορετική διάσταση στις σχέσεις Στιγκλιτζ - Αλαβάνου.Στη σελίδα xx του προαναφερθέντος βιβλίου, ανάμεσα στις πολλές ευχαριστίες που κανει ο κ.Στίγκλιτζ (μεταξύ άλλων και στον γνωστό σε πολλούς από εσάς Τζωρτζ Σόρος) αναφέρονται και τα εξής:


"I particularly want to thank George Papandreou, former foreign minister of Greece, who convenes an annual seminar of academics and political leaders (the Symi Symposium) in which globalization issues have often come to the fore."


Η συμμετοχή του Τζόζεφ Στίγκλιτζ στο συμπόσιο της Σύμης είναι γνωστή. Η δε σχέση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ με τον ίδιο είναι επίσης γνωστή. Η συμμετοχή και πολλών στελεχών του ΠΑΣΟΚ στο συμπόσιο είναι επίσης γνωστή (Λαλιώτης, Διαμαντοπούλου, αν θέλετε περισσότερα για το συμπόσιο http://www.symisymposium.org/symi/content/Home.aspx ). Το ότι αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο διεθνές ετήσιο συμπόσιο της παγκόσμιας ελίτ που ασχολείται με την παγκοσμιοποίηση επίσης είναι γνωστό. Επομένως η ανάμειξη του Αλέκου Αλαβάνου σ'αυτό το κύκλωμα, δήμιουργώντας ένα ανίερο τρίγωνο Γιωργάκη-Στίγκλιτζ-Αλαβάνου, είναι κάτι το οποίο είναι σημαντικότατο γεγονός από μόνο του και αξίζει ξεχωριστής αναφοράς.
Τα γεγονότα δεν είναι συνωμοσίες. Είναι αλήθειες που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Και η αναφορά σ'αυτά τα γεγονότα δεν είναι λαικισμός αλλά απαραίτητη προυπόθεση για τη λειτουργεία της δημοκρατίας. Ίσως για σένα Γιώργο να είναι "σοβαρές" πολιτικές δήλωσεις και όχι λαικισμός η άποψη του Αλέκου Αλαβάνου για τις πυρκαγιές (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=826917), όπου για την πρωτοφανή καταστροφή έφταιγαν οι ...πυλώνες της ΔΕΗ και οι βοσκοί. Ίσως για σένα Γιώργο "σοβαρή" πολιτική ανάλυση θα ήταν να κουτσομπολεύουμε εδώ την πολιτική ιστορία της οικογένειας Αλαβάνου έτσι ώστε να μην "απομονώσουμε" την είδηση.Ειλικρινά δυσκολευόμαστε να σε παρακολουθήσουμε.Το αναφέρεις το ότι έχουμε ανυσηχήσει λες και είναι δα και κάτι το καινούργιο, κάτι για το οποίο κάποιοι πρέπει να θριαμβολογήσουν, κάτι για το οποίο πρέπει να απολογηθούμε. Μα φυσικά και έχουμε ανυσηχήσει.Γιατί ενοχλείστε από το ότι κάποιοι συνάνθρωποι σας αφήνουν την απάθεια και προσφεύγουν στον ακτιβισμό για να εκδηλώσουν την εναντίωσή τους προς φαινόμενα που κρίνουν πως πλήττουν τα συμφέροντα του λαού και της κοινωνίας; Να σε ρωτήσω, στο δικό μας τον ακτιβισμό αντιτίθεσαι, σ'αυτόν (http://pousounefkopoupaeis.blogspot.com/2007/11/blog-post_16.html) αντιτίθεσαι επίσης; Κι αν όχι, μπορείς να μας το εξηγήσεις με πολιτικά επιχειρήματα; Είσαι τελικά πραγματικός μαρξιστής ή διαστρεβλώνεις συνειδητά τον μαρξισμό και τον χρησημοποιείς σαν μια δικαιολογία διότι νοιάζεσαι μονάχα μην τυχόν και βγει καμιά ελληνική σημαία παραπάνω στα κυπριακά μπαλκόνια; Λοαρκάζεται να μας χωρίσετε, αλλά να ξέρετε ότι Ελλάδα τζιαι Κυπρος παέννουσιν μαζί τζιαι κρατούν σιερκές-σιερκές, γιατί είμαστιν ένα έθνος.
Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους φίλους που επικοινωνούν μαζί μας και τους προτρέπουμε να επικοινωνούν οπότε το επιθυμούν. Είναι κάτι που μας δίνει ευχαρίστηση και ελπίδα. Μας ευχαριστεί ιδιαιτέρως πως οι περισσότεροι κατανοούν πως ο λόγος του ιστολογίου δεν είναι η κομματική αντιπαράθεση αλλά η καταγγελία της υποκρισίας, της τακτικής διαστρέβλωσης των ιδεών του "αντιπάλου" και του καπελώματος ιδεολογιών και κοινωνικών αγώνων ως μέσα άσκησης πολιτικής.Σας ευχαριστούμε, και αναμένουμε παρά ταύτα τους φίλους μας που έχουν ενδοιασμούς ως προς τις θέσεις μας να επικοινωνήσουν μαζί μας. Ισχύουν σ'αυτό το θέμα στο ακέραιο αυτά που γράφτηκαν στις προηγούμενες δημοσιεύσεις.