Αν και αυτό το ιστολόγιο δημιουργήθηκε με κύριο σκοπό την καταγραφή της δραστηριότητας των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, εντούτοις ήταν αδύνατο να μην υποπέσουμε στον πειρασμό να ασχολήθούμε με τους "OIKOΛΟΓΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ".Από τη δημιουργία τους τον Δεκέμβριο του 2002 μέχρι σήμερα (θυμίζουμε πως δεν ταυτίζονται με τους παλαιούς "ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ" αλλά είναι ένα παράρτημα ενός ακόμη ξενόφερτου κινήματος) παρακουλουθούμε την εξέλιξή τους, αφού δεχτήκαμε την πρωταρχική ψυχρολουσία κατά την ανακοίνωση των προγραμματικών θέσεων τους
http://ecogreens.gr/Theseis/Theseis_Maios2003_2col.pdf
κατά του συνεδρίου του κόμματος τον Μάιο του 2003 όπου μεταξύ άλλων διαβάσαμε
"...την αλληλεγγύη μας στο κίνημα αντίστασης των Τουρκοκυπρίων για επανένωση του νησιού." (σ.6)
και παρακουλουθήσαμε τις κατά καιρούς ανακοινώσεις για την νομιμοποίηση των ναρκωτικών ουσιών
http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=News&file=article&sid=219
και τη γνωστή "προοδευτική" φρασεολογία ενάντια στο ρατσισμό
http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=News&file=article&sid=147
, παρακουθήσαμε προσφάτως τους "ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ" να ξαναχτυπούν, αυτή τη φορά στο θέμα του βιβλίου ιστορίας.
http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=News&file=article&sid=728
"Νίκησε το βιβλίο της υστερίας
Ημερομηνία καταχώρησης Τετάρτη, Σεπτέμβριος 26 @ 17:46:15 EEST από admin
Στη σύγχρονη πυρά παραδόθηκε πια το περίφημο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, που συσπείρωσε εναντίον του ένα ευρύτατο διακομματικό λόμπυ και επηρέασε σημαντικό τμήμα της κοινής γνώμης.Τελικά, μετά και τις αλλαγές που έγιναν αποδεκτές από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τη Συντακτική Ομάδα, ο μόνος «συνωστισμός» ήταν αυτός στα τηλεοπτικά παράθυρα, πρακτική που έδωσε ούριο άνεμο στα πανιά του ακροδεξιού ΛΑΟΣ και ήταν αυτός που άφησε έξω από τη Βουλή την Υπουργό Παιδείας παρά οι φοιτητικές κινητοποιήσεις. Αυτό το μήνυμα πήρε η κυβέρνηση Καραμανλή που υπακούοντας στις εξωθεσμικές απαιτήσεις και καταπατώντας την εκπαιδευτική διαδικασία έστειλε το βιβλίο στα αζήτητα.Η αντιπαράθεση αυτή, όμως, δεν είναι καινούργια. Είχε εμφανιστεί και στο παρελθόν με αφορμή τη συγγραφή άλλων διδακτικών βιβλίων που κρίθηκαν «αντεθνικά» ή ακόμη και «αντιχριστιανικά» και αποσύρθηκαν. Πιστεύουμε πως οι διάφοροι υπερπατριώτες έμποροι της ευαισθησίας των πολιτών που κινητοποιήθηκαν για την απόσυρση του βιβλίου, με την επιλεκτική εθνικιστική μνήμη, εκφράζουν ένα έλλειμμα πολιτικής ωριμότητας, αυτοπεποίθησης, βούλησης για αυτοκριτική και διάθεσης για αντικειμενικότητα στην ελληνική κοινωνία.Όμως η ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης με τους γείτονες αλλά και οι νεότερες παιδαγωγικές απόψεις (καλλιέργεια της αυτενέργειας, ανάπτυξη της κριτικής σκέψης) απαιτούν την αναθεώρηση των σκοπών και μέσων της διδασκαλίας της Ιστορίας. Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά τα ιστορικά γεγονότα αλλά και δεν μπορεί οι περιπέτειες του παρελθόντος να καθορίζουν το παρόν και να εμποδίζουν την οικοδόμηση ενός βιώσιμου και ειρηνικού μέλλοντος. Κι ούτε μπορούμε να ξαναγυρίσουμε στην εποχή που τα βιβλία της Ιστορίας ήταν γεμάτα από ονόματα βασιλιάδων, χρονολογίες μαχών και πολέμους, που δεν εμπόδισαν άλλωστε πολλά παιδιά να ξεχνάνε τι ακριβώς εορτάζεται στις εθνικές επετείους. Στο πλαίσιο αυτό, το ελάχιστο που μπορούμε να επισημάνουμε είναι πως:* Δεν μπορεί να αρκούμαστε σε υψηλές εθνικιστικές κορώνες για αυτο-κατανάλωση για τη χώρα μας και ταυτόχρονα να καταπατούμε ή να καίμε τα δάση της για να τα κάνουμε οικόπεδα. * Δεν μπορεί να καταθέτουμε τα βιβλία της Ιστορίας στον Ψωμιάδη ή στον Καρατζαφέρη και τους ομοίους τους για έγκριση. * Είμαστε με το είδος της ιστορικής μνήμης που ένωσε την Ευρώπη μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο και όχι με εκείνο που έκανε ερείπια την πρώην Γιουγκοσλαβία."
Μετά τούτου, έχουμε μερικές πολύ απλές ερωτήσεις προς την ηγεσία των "ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ-ΠΡΑΣΙΝΩΝ" από τους οποίους και περιμένουμε απάντηση πάντα μέσα στα πλαίσια ενός δημοκρατικού διαλόγου, από τον οποίο δεν δεχόμαστε παρεκτροπές:
1) Τους καλούμε να μας δώσουν όποια στοιχεία θεωρούν σκόπιμα, ακόμα και αν δεν είναι ατράνταχτες αποδείξεις, με τα οποία καταδεικνύεται πως η αντίδραση κατά αυτού του βιβλίου και πως η επιτυχία αυτης της αντίδρασης αυτής οφείλεται στην ελλαδεμπορία ορισμένων (ολίγων ή πολλών) ατόμων.
2) Ποιος ευθύνεται για την έλλειψη ειρηνικής συνύπαρξης με τους γειτονές μας, και περιμένουμε από αυτούς ανακοίνωση με ιστορικά-επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση.
3) Που εδράζεται κατά την γνώμη τους η εγκυρότητα μιας επιστημονικής ομάδας συγγραφής ενός βιβλίου πολιτικής ιστορίας της οποίας ηγείται μια καθηγήτρια γαλλικής φιλολογίας.
4) Από που και ως που συμπέραναν πως οι αντιδρώντες στο βιβλίο αυτό είναι κατά της ειρήνης.
5) Ποια είναι είναι σύνδεση μεταξύ εθνικισμού και καμμένων δασών. Αν τα μέλη των "ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ-ΠΡΑΣΙΝΩΝ" γνωρίζουν τη σημασία των συμμιγών αριθμών και γιατί διδάσκονται αυτοί στα σχολεία.
6) Πάνω σε ποιες κατευθηντήριες γραμμές θα πρέπει να γραφεί ένα βιβλίο ιστορίας ελληνικού δημοτικού κατά τη γνώμη τους. Μήπως στο επόμενο "προοδευτικό" βιβλίο οι μαθητές θα πρέπει να διαβάζουν για το κίνημα αντίστασης των Τ/Κ ενάντια στην ...εθνικιστική απαίτηση των Κυπρίων αδερφών μας για επανένωση της νήσου;
7) Τέλος, σε ποιο θέμα διαφέρουν οι θέσεις σας ουσιαστικά από αυτές του ΣΥΡΙΖΑ; Συγγνώμη αλλά δεν νομίζουμε κανείς να έχει καταλάβει επαρκώς μέχρι στιγμής. Υπάρχει κανένα θέμα όπου υπάρχει μια ουσιαστική (και όχι αποσπασματική και επιμέρους) διαφοροποίηση σας από τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ;
1 σχόλιο:
Αξιζει να διερευνηθει τυχον εμπλοκη του προεδρου των οικολογων με παλιοτερα εκλογικα σχηματα (νομιζω με την επωνυμια Ουρανιο Τοξο) που ειχαν σαν σκοπο την συστρατευση μειονοτητων στην Ελλαδα (Τουρκοι, Σλαβομακεδονες κλπ).
Διοτι εχω βασιμες υποψιες πως ο προεδρος των Οικολογων ειναι Σλαβομακεδονες καμουφλαρισμενος.
Δημοσίευση σχολίου